1. Dilekçe (yönetim kurulu veya temsile yetkilendirilen üye ya da üyeler tarafından imzalanır, vekaleten imzalanmış ise söz konusu işlemi yapmaya yetkili olduğunu gösteren vekaletnamenin aslı veya onaylı sureti eklenir.)
3. Ticaret Sicili Yönetmeliğinin 24 üncü maddesine göre düzenlenen taahhütname
Not: Şube açılışı başvurusu öncesinde, şirketin Mersis de bulunan kayıtlarının güncel olduğu kontrol edilmelidir.
4. Şube açılışı ile ilgili noter tasdikli yönetim kurulu kararı (1 asıl olmak üzere 2 adet)
5. Şube müdürlerinin;
• T.C. uyruklu ise; nüfus cüzdanı fotokopisi (2 adet),yabancı uyruklu ise; noter tasdikli pasaport tercümesi / mavi kart / yabancı kimlik numarası (çalışma/ikamet/geçici koruma vb.) (1 asıl olmak üzere 2 adet)
Not: Yabancı uyruklu kişi pasaportlarının başvuru öncesi müdürlüğümüzce sisteme girişi yapılması gerekmekte olup, pasaport tercüme fotokopisi ve potansiyel vergi numarası ile adres beyanı(yurtiçi veya yurtdışı) müdürlüğümüze iletilir.
•İmza beyannamesi (1 asıl olmak üzere 2 adet)
Not: Yeni kimlik kartı olan yetkililerin imza örneklerine MERSİS üzerinden ulaşılabilmekte olup, imza kaydının bulunmaması halinde, noter veya herhangi bir ticaret sicili müdürlüğünde düzenlenmiş imza beyannamesi müdürlüğümüze verilir.
Not: Şirketin merkezi ve şubeleri aynı sicilde olmak şartıyla; Aynı kişinin şirket merkezi ile şubesine veya şirketin birden fazla şubesine yetkili olarak atanması durumunda imza beyannamesi şartı aranmaz.
• Görevi kabul ettiğine dair görev kabul beyanı
Not: Şirket adına imzaya yetkili olan kişinin e-Devlet kullanıcı adı ve şifresi ile MERSİS e giriş yaparak MERSİS’te “Yetki Kabul İşlemleri” modülü oluşturularak devreye alınmıştır. Mersis üzerinden elektronik ortamda yetki kabulü yapılmışsa fiziki kabul belgesi talep edilmeyecektir.
Not: Şirket adına imzaya yetkili olan kişinin e-Devlet kullanıcı adı ve şifresi ile MERSİS e giriş yaparak ‘Yetki Kabul İşlemleri’ modülünden yetki kabulü ile ilgili onay vermesi gerekir.
• Fotoğraf (2 adet)
Not : Şube açılışı sırasında şubenin faaliyet konusu “şirket esas sözleşmesindeki konular” olarak tescil edilmektedir. Talep edilmesi halinde şirket esas sözleşmesinde bulunmak kaydıyla istenilen faaliyet konusu (örneğin otel işletmeciliği, seyahat acentalığı, gıda alım satımı vb.) ile de tescil işlemi yapılabilmekte olup, ancak bu durumda şubelerin faaliyet konusunda meydana gelecek değişiklikler de tescile tabi olmaktadır.